اتاق فرار | اتاق فرار برج میلاد تهران | مسابقات اتاق فرار | اسکیپ روم

  • نویسنده : بخش اتاق فرار
  • چهار شنبه 10 بهمن 1397
  • 0 کامنت

اتاق فرار برج میلاد و اطلاعاتی کامل راجب اتاق فرار تهران


اتاق فرار


اتاق فرار

این مقاله درباره بازی های پازل فیزیکی است. برای فیلم، فرار اتاق (فیلم) را ببینید. برای سبک بازی ویدیویی، فرار از اتاق را ببینید. برای استفاده های دیگر، اتاق فرار (ابهامزدایی) را ببینید.

این متن به منابع بیشتری برای معتبر بودن نیاز دارد. لطفا با افزودن نقل قول به منابع قابل اعتماد، این مقاله را بهبود بخشید. اطلاعات بدون مرجع ممکن است مشکل ایجاد کرده و پاک شوند. (اوت 2018) (یاد بگیرید چگونه و هنگام حذف این پیام الگو)

یک پازل در یک اتاق فرار حل می شود

اتاق فرار، همچنین به عنوان "اتاق فرار بازی" شناخته می شود، یک بازی ماجراجویی فیزیکی است که در آن بازیکنان با استفاده از سرنخ ها، نکات و استراتژی برای حل مسائل و دستیابی به اهداف خود، یک سری از پازل ها و معماهای را حل می کنند. بازیکنان یک محدودیت زمان مشخص برای ارائه طرح مخفی که در داخل اتاق پنهان شده اند، داده می شود. اتاق های فرار از بازی های ویدئویی "فرار از اتاق" الهام گرفته شده است. این نیز منبع احتمالی است که نام این ژانر بازی از آن نام برده می شود. بازی ها در مکان های مختلفی از قبیل سلول های زندان، چنگال ها و ایستگاه های فضایی قرار می گیرند و معموال پازل و معماهای مختلف به موضوع اتاق می پردازند.

اتاق های فرار در سالهای 2010 در آمریکای شمالی، اروپا و شرق آسیا محبوب شدند. اتاق های فرار دائمی در مکان های ثابت برای اولین بار در آسیا افتتاح شد و بعدا [مجدد مورد نیاز] در مجارستان، آمریکای شمالی، استرالیا، نیوزیلند، روسیه و آمریکای جنوبی برگزار شد.

فهرست

1 تاریخچه

2 پذیرش

3 داستان

4 پازل

5 تکامل

6 منابع

7 پیوندهای خارجی

تاریخ

جاذبه های مختلف شامل عناصر شبیه به اتاق فرار مدرن بود و بنابراین می تواند به عنوان پیشرونده ایده آل به نظر می رسد، به عنوان خانه های خالی از سکنه، شکار خاطی، مرکز سرگرمی خانواده 5 Wits (باز در سال 2004) و یا تئاتر تعاملی (به عنوان مثال خواب نه بیشتر، افتتاح شد در سال 2003 )

بازی Real Escape (REG) در ژاپن توسط Takao Kato 35 ساله از شرکت انتشارات کیوتو SCRAP Co. در سال 2007 ساخته شده است. این در کیوتو ژاپن واقع شده است و مجله ی رایگان با همان نام تولید می کند. فراتر از ژاپن، بازی های فرار از سال 2011 در سنگاپور ظاهر شد و تا سال 2015 به بیش از 50 بازی می رسد. کاظویا ایوتا، دوست کاتو، بازی Real Escape را به سانفرانسیسکو در سال 2012 آورده است. سال بعد، پازل شکستن بازی مبتنی بر سیاتل توسط Nate Martin اولین شرکت اتاق فرار آمریکایی بود. بازی های ژاپنی در درجه اول از پازل منطقی، مانند توالی های ریاضی یا رنگی، درست مانند بازی های ویدئویی که به آنها الهام بخش بودند، متصل بود.

Parapark، یک حق رای دادن مجارستان که بعدا در 20 مکان در اروپا و استرالیا فعالیت داشت، در سال 2011 در بوداپست تاسیس شد. بنیانگذار آتلیه گورکوویچ ادعا کرد که هیچ اطلاعاتی در مورد بازی های فرار ژاپنی نداشته و بر اساس نظریه جریان Mihál Csíkszentmihálii و تجربه شغلی او به عنوان مربی شخصیتی است. در مقایسه با پیشکسوتان ژاپنی، در بازی های پاراپورک، بازیکنان به طور عمده باید کلید های پنهان را پیدا کنند یا برای رسیدن به آنها به ظاهر غیر قابل دستیابی دست پیدا کنند.

در سال 2012 یک استاد فیزیک سوئیس یک بازی فرانسوی علمی برای دانش آموزانش ایجاد کرد. این بازی بعدها به نام "AdventureRooms" به عموم ارائه شد و در بیست کشور به عنوان یک حق رای دادن توزیع شد. اتاق های ماجراجویی پازل های علمی (مثلا کدهای مادون قرمز یا پالرزای پنهان) را به این ژانر معرفی می کنند.

در سپتامبر 2017، بیش از 8000 اتاق فرار در سراسر جهان وجود داشت. این می تواند به خصوص برای اپراتورها سود آور باشد، زیرا سرمایه گذاری پیشین تا 7000 دلار بوده است، در حالی که یک حزب از مشتریان 4-8 مشتری برای یک ساعت به مدت یک ساعت حدود 25 تا 30 دلار به ازای هر فرد پرداخت می کند، که به طور بالقوه درآمد سالانه را از چندین صد هزار دلار.

فرمت یک اتاق یا منطقه حاوی پازل و یا چالش ها در نمایش های تلویزیونی متعدد در طول سال ها، از جمله Now Get Out از آن، بازی ماجراجویی، کریستال ماز و Fort Boyard برجسته شده است. یک تجربه مشابه در نرم افزار داستان های تعاملی یافت می شود و از بازی های ویدئویی اتاق فرار می کند.

پذیرش

یک بازیکن مطالعه یک سرنخ

پست صبحگاهی جنوب چین اتاق های فرار را به عنوان یک ضربه در میان "دانش آموزان تحت فشار قرار داد و کارکنان جوان را متوقف کرد" توصیف کرد. گاهی اوقات هیجان کمی می شود، و بازیکنان به گونه ای سرمایه گذاری می کنند که تجهیزات و تزئینات را درون " جعل "زندان، به عنوان Zhu Yumeng، مدیر عامل عامل سایت بازی فرار اتاق پکن تائوکوان، به چین روزنامه گفت.

استفاده از اتاق هنگ کنگ "فرار" به عنوان حواس پرتی از شرایط زندگی شهر واقعی هنگ کنگ توسط روزنامه نگاران محلی بررسی شده است.

در 24 دسامبر 2016، پس از آن U.S. پرزیدنت باراک اوباما و خانواده اش بعد از اینکه در اتاق فرار به چالش کشیدند در بریتوایک Waikiki در هونولولو دیدار کردند و با ماموریت اتاق مانا با 12 ثانیه باقی مانده را به اتمام رساندند.

------------


احزاب خصوصی
حزب اتاق فرار خصوصی برای شما و دوستان شما، خانواده، دفتر، عروسی، گروه کلیسا، فریبنده و یا صدای • در برنامه شما!

احضار اتاق های فرار
به دنبال یک رویداد است که می خواهد مهمانان خود را صحبت می کنند؟ جلوترش رو نگاه نکن! اتاق فرار بزرگ یک فروشگاه توقف برای هر رویداد خصوصی است. ما شما را برای احزاب تولد، شرکت های بزرگ تعطیلات، احزاب تعطیلات، دوره های لیسانس یا کارشناسی، ساختمان تیم، توسعه حرفه ای و خیلی بیشتر پوشش داده شده است!

ما می توانیم گروه های بزرگ را با تنظیمات چند اتاق ما و رویداد قابل حمل On-The-Run ادغام کنیم. ما خوشحالیم که یک رویداد را با توجه به نیازهای شما سفارشی کنیم. برای شروع برنامه ریزی رویداد خود، با ما تماس بگیرید

------------------

تیم هایی که با هم همکاری خوبی دارند، کار خوبی هم می کنند!
در اتاق بزرگ اتاق نشیمن، ما این مفهوم را برای ایجاد خنده دار و تجربه های تعاملی برای کارکنان خود!
در یک اتاق قفل شده، اعضای تیم شما باید برای یک هدف مشترک کار کنند - فرار! این به همه نیاز دارد تا از مهارت های متنوع خود برای کشف سرنخ و تکمیل چالش های پنهان در سراسر اتاق استفاده کند. هر کس باید به طور موثر برای حل مسائل غیرمنتظره مواجه شود و به سرعت درک کند که انعطاف پذیری و انعطاف پذیری برای موفقیت ضروری است.

تیم شما چندین پیروزی جمعی را در طول راه جشن می گیرد چون همه اعضا در راه حل مشارکت می کنند و تصمیم گیری های گروهی بسیار مهم است زیرا ساعت به 00:00 می رسد.

چگونه اتاق فرار ما به شما کمک می کند تا تیم خود را بهبود ببخشید؟
اتاق فرار ما پیچیده طراحی شده شامل پازل به چالش کشیدن است که طراحی شده اند برای کمک به اعضای تیم خود را از هر یک از نقاط قوت دیگر قدردانی، و هر کس کمک! این تجربه به اشتراک گذاشته شده بینش نسبت به عملکرد گروه شما را فراهم می کند، و یک تجربه حرفه ای ساختن تیم در فضای سرگرم کننده و آرام می تواند از تکنیک های سنتی بیشتر قدردانی شود.

آیا مزایای استفاده از تیم خود را از طریق اتاق فرار ما وجود دارد؟
کاملا! تیم شما یک حس موفقیت را تجربه خواهد کرد، به عنوان آنها را به عنوان یک گروه، از طریق تلاش های مشترک همه را تجربه کنید. آنها می توانند برای همکاران خود احترام متقابل و درک متقابل و مزایای ارتباطات با کیفیت را به دست آورند. چالش های اتاق فرار می توانند پیوند بین همکاران را افزایش دهند، دوستی های عمیق تر برقرار کنند و حس همدلی را ایجاد کنند زیرا همکاران همگی برای یک هدف مشترک کار می کنند.


مسابقات اتاق فرار تهران


Grand Room Escape Room چیست؟
اتاق بزرگ فرار یک برنده جایزه و هیجان انگیز از ماجراجویی اتاق فرار شرلوک است که ثابت شده است مورد علاقه در اطراف شهر است. پس از ورود به اتاق پیچیده تئیستی خود را با تیم خود، درب پشت خود را قفل شده و سپس سرگرم کننده شروع می شود ... اتاق های ما بخشی شکار پازل و حل پازل حل، و همه گروه ها باید با هم برای فرار از همکاری. شما فقط 60 دقیقه دارید فرار خواهید کرد ؟!

چقدر زمان نیاز به بازدید از اتاق بزرگ فرار ®؟
شما حدود یک ساعت و نیم برای بازدید خود نیاز دارید.

آیا به دانش یا مهارت خاصی نیاز دارم؟
نه، اتاق فرار مناسب برای هر کسی که مایل به داشتن سرگرم کننده، به عنوان یک تیم کار می کنند و ذهن باز است.

آیا می توانم فرزندانم شرکت کنم؟
اتاق های ما برای سنین 12 و بالاتر طراحی شده اند. کودکان جوان ممکن است فقط در حوادث خصوصی شرکت کنند. شركت كنندگان كمتر از 18 ساله خواهان ممنوعيت امضا شده توسط يك والد يا سرپرست مي باشند.

آیا می توانم یک رویداد تیم سازمانی شرکت کنم؟
کاملا! ما می توانیم رویدادهای سفارشی را در سایت برای بیش از 100 نفر (حداکثر با مکان متفاوت) ترتیب دهیم تا نیازهای ساختمان تیم شما را برآورده کنیم. ما همچنین یک رویداد قابل حمل ارائه می دهیم که می تواند شرکت کنندگان نامحدود را بپذیرد. لطفا برای دیدن جزئیات بیشتر از نزدیک ترین اتاق فرار بزرگ خود مراجعه کنید!

آیا می توانم یک رویداد در دفتر / کنوانسیون / حزب من داشته باشم؟
بله ما ارائه می دهیم در اجرا، رویداد قابل توجه ما جذاب است که می تواند برای هر تعدادی از شرکت کنندگان سفارشی. لطفا برای دیدن جزئیات بیشتر از نزدیک ترین اتاق فرار بزرگ خود مراجعه کنید!

آیا باید تمام بلیط های موجود را خریداری کنم؟
قطعا نه. یک یا چند نفر را دریافت کنید و شما با دیگران در یک بازی همگام خواهید شد!

چه زمانی نیاز دارم؟
لطفا حداقل 15 دقیقه قبل از زمان رزرو برنامه ریزی کنید، زیرا رویدادها به سرعت شروع خواهند شد. اگر شما نمی دانید زمانی که این است، شما احتمالا نمی خواهید آن را انجام دهید.

آیا می توانم دوباره برگردم و دوباره امتحان کنم؟
بله، ما چندین تم اتاق را در دسترس داریم. با این حال، هر اتاق تنها می تواند یک بار تلاش شود. لطفا توجه کنید که کدام اتاق برای ثبت نام دارید، زیرا می خواهید هر زمان که ماجراجویی جدید را تجربه می کنید.

اتاق های فرار جدید به طور مداوم در حال توسعه هستند! ثبت نام برای هشدار ایمیل در مورد زمانی که اتاق های جدید باز خواهد شد در پایین صفحه!

آیا شما مسابقات تیمی دارید؟
البته تمام تجربیات ما یک رقابت در برابر ساعت هاست! برخی از مکان های ما دارای اتاق های رقابت برای گروه ها هستند که به طور مستقیم در برابر یکدیگر رقابت می کنند! لطفا برای دیدن جزئیات بیشتر از نزدیک ترین اتاق فرار بزرگ خود مراجعه کنید و به دنبال آن یک اتاق فرار از رقابت را ببینید.

آیا گروه من میتوانند از اتاق منحصر به فرد استفاده کنند؟
بله رویدادهای خصوصی و سفارشی ممکن است در همه مکان های ما مرتب شوند. لطفا برای دیدن جزئیات بیشتر از نزدیک ترین اتاق فرار بزرگ خود مراجعه کنید!

-----------------------------------

کتاب فرار در طول زمستان فرار!

چگونه اتاق کار را فراموش کنیم
اگر از حل مشکالت، همکاری و کار تحت فشار لذت ببرید، بازی های فرار ما فعالیت جدید مورد علاقه شما خواهد بود.

پس دقیقا چگونه فرار از بازی ها کار می کند؟ شما یک ماموریت داده شده و قرار داده شده در یک اتاق مضمون که در آن شما باید کشف کنید برای پیدا کردن نکات و سرنخ. شما ممکن است یک ظرف را پیدا کنید که نیاز به یک کد عبور برای باز کردن دارد یا یک قفل که نیاز به یک کلید دارد. اگر به اندازه کافی به جستجو بپردازید، می توانید کد های عبور را پیدا کنید، تمام قفل ها را باز کنید، موارد پنهان پیدا کنید، و در نهایت خودتان را آزاد کنید.


همه بازی های ما دارای تم های مختلف است که همراه با یک بکستور است، که پس از آن بازیکن پس از آن شکل می گیرد. بازی های متنوع ما از یک حوادث بانکی تا شیوع ویروسی مرگبار و از یک آدم ربایی مرموز عمو خود را به گروهی از ابرقهرمانان در تلاش برای نجات یک شهر می گزیند. ما فکر می کنیم شما متوجه خواهید شد که تمام بازی های ما انفجار هستند! فیلم ها را تماشا کنید و در مورد موضوعات تمیز Mastermind در صفحه بازی ما بیشتر بیاموزید.

مشاهده بازی ها
نکاتی برای فرار از:
پوشیدن لباس راحت شما ممکن است در کف زمین خزنده شوید و ممکن است ایستاده، نشسته و مورد جستجو قرار گیرد.

با همکاران ارتباط برقرار کنید. اگر پازل را حل کردید باید به اعضای گروه خود بگویید، یا شما نیاز به کمک دارید. اما مهمتر از همه، به آنها بگویید اگر یک سرنخ را حل کنید. اگر یک جسم دارید که تا زمانی که کد درستی را وارد نکردید باز نمی شود و شخص دیگری یک کلید را با کد مورد نیاز خود پیدا می کند، همه چیز را با هم تلفیق نخواهید کرد، مگر اینکه ارتباط برقرار کنید. این کار به خوبی برای تعیین یک رهبر از نوعی که پیگیری آنچه اتفاق می افتد زمانی که شما فرار می کند.

همچنین، مفید است که تمام سرنخ هایی که پیدا می کنید جمع آوری کنید و آنها را در یک مکان قرار دهید. موارد مشابه را با هم قرار دهید و سپس هر گونه سرنخ یا پازل را که قبلا در شمع ستارگان حل شده است قرار دهید.

سرانجام، همه چیز را در اتاق چک کنید سرنخ در هر کجا و هر جا پنهان است. برای برنده شدن، باید خلاقانه فکر کنید، گوش دهید، ارتباط برقرار کنید و با تیم خود همکاری کنید.

------------------------

با گذشت زمان بیشترین جذابیت و سریع را تجربه خواهید کرد
اتاق فرار Herndon چهار تجربۀ اتاق فرار منحصر به فرد را پرورش داده است که ذهن شما را به چالش می کشد و قلب شما را تا انتها می کشد. مصنوعات، سرنخ ها، نمادهای مرموز، و مواد غیر تعاملی غیر منتظره استفاده شده در هر اتاق، بازیکنان را هدایت می کند از طریق ماجراهای هیجان انگیز. فقط تیم های باتجربه، هماهنگ تر از طرف دیگر فرار خواهند کرد. آیا تیم شما چه چیزی را می گیرد؟

عالی برای:


اتاق فرار چیست



جستجوگرهای ماجراجویی
اتاق های فرار چالش های جدی برای گیمرها، طرفداران پازل و افرادی هستند که فقط می خواهند ذهن خود را از بین ببرند. اتاق فرار Herndon دارای یک تیم اختصاصی از سازندگان و طراحان است که سرنخ ها، مجموعه ها و پاساژ های پنهان را در خانه می سازد تا ماجراجویان را به یک تجربه اتاق فرار تبدیل کند که شما دیگر در این کشور پیدا نخواهید کرد.


دوستان و خانواده ها
لذت بردن از تجربه بر خلاف هر گونه دیگر با دوستان و اعضای خانواده خود را در حالی که تلاش برای شکستن از یکی از چهار اتاق مضمون ما. ایده آل برای موارد خاص، جشن تولد، و یا فقط یک شب در NOVA. همه اتاق های ما خانواده دوستانه هستند، اما دریغ نکنید که به ما تماس بدهید یا از صفحه تماس ما بازدید کنید اگر به انتخاب اتاق خود نیاز دارید.


رویدادهای ساختمان تیم
اتاق فرار یک ابزار باور نکردنی برای تمرینات تیم سازی برای هر شرکت یا سازمان اندازه است. ارتباط و کار تیمی برای فرار از حیث مهم است، و تجربه در میان تیم ایجاد پیوند می کند که هرگز نمی تواند با هیچ گونه تمرین تیمی "عادی" تکرار شود. امروز برای پیدا کردن چگونگی تطبیق تیم خود با ما تماس بگیرید.

اتاقها
موقت دریایی
کاپیتان دزد دریایی Ravensbeard شده است تقلب شما و خدمه خارج از سهم قانونی خود را از غارت! در حال حاضر که ناخودآگاه در حال چرخش است، خود را در محوطه اش سرزنش می کند. شما و همسرانتان باید در مورد آنچه که به نظر شما درست است، بازگردانید و آن سگ پشمالو را به قفسه دیوی جونز ارسال کنید. اگر شما به اندازه کافی فریبنده هستید، شاید بتوانید کل کلنگ را فرمانده کنید.
همه دستها روی عرشه!

(نور، نور سوسو)

توصیه می شود برای 5-10 بازیکن، می تواند 12. (سخت است: 5/10، پاداش پازل 10/10)

اکنون ثبت کن

8-BIT ESCAPE
دوستان شما برای بازی جدیدترین بازی ویدئویی خود بازی کرده اند اما هنگامی که به زیرزمین می رسید می بینید که مادر شما تمام بازی های خود را قفل کرده است تا زمانی که شما تکالیف خود را به اتمام برسانید. شما و دوستانتان 60 دقیقه وقت دارید تا همه وسایل خود را پیدا کنید و قبل از اینکه مادران آنها را بیرون بیاورند، آنها را جمع کنید و همه آنها به خانه Wade بروید.

توصیه می شود برای 4-6، می تواند نگه دارید 8 (دشواری 7/10)

اکنون ثبت کن

شگفت انگیز اتاق 213
شما یک تیم از محققان فرعی است که توسط مالک هتل درخواست شده است تا رویدادهای عجیب و غریب را در داخل اتاق 213 اسرار آمیز بررسی کنید. به محض ورود به اتاق، می توانید احساس کنید که چیز دیگری در حال انجام است. قبل از اینکه بتوانید بپرسید، میزبان شما به سرعت اتاق را ترک کرده است. همانطور که قفل درب را می شنوید متوجه می شوید که تله افتاده اید. آیا تیم شما می تواند رمز و راز اتاق 213 را کشف کند؟

(Creepy، Dimly lit، بدون چراغ قوه استفاده شده، توصیه می شود برای سنین 13+)

توصیه می شود برای 4-6 بازیکن، می تواند نگه دارید 8. (دشواری 6/10)

اکنون ثبت کن

آخرین امید


ایستگاه فضایی زرهی DS-1 تحت گروه کوچکی از کشتیها قرار دارد. احتمالا شایستگی های این شورشی شانس را ندارند، اما منتظر اطمینان نیستید. چیزی در مورد آن پورت اگزوز حرارتی فقط احساس امنیت نمی کند. در حال حاضر سرنوشت شما را تحقق می بخشد، و قبل از اینکه دیر شود، به غلاف فرار برسید.

(بزرگ، برخی از چراغ های فلش)

توصیه می شود برای 6-8 بازیکن، می توانید 10 نگه دارید (سختی: 7/10)

اکنون ثبت کن

بازنگری
"من هر دقیقه در 8 بیتی فرار را دوست داشتم و حتی دوباره به بازی کردن ادامه دادم، حتی اگر می دانستم که چگونه از آن عبور کنم ... و من هیچ وقت نگفتم که در مورد یک اتاق دیگر است". - بچه های فرار اتاق


اتاق فرار چیست


داستان ما
گرفتار! محل انفجار اتاق فرار در سال 2015 تأسیس شد. از آن زمان، این محل با توریست ها و مردم محلی از سراسر منطقه کالیفرنیا بوده است. در واقع، به دام افتاده! مشتریان را از سراسر جهان بازدید می کند، علاوه بر مشتری های محلی خود در اینجا در امپراتوری داخل کشور، Pomona و San Bernardino. اگر شما به دنبال یک فعالیت سرگرم کننده و منحصر به فرد برای دوستان، خانواده یا حتی کل دفتر خود هستید، سپس اتاق های مختلف این مکان را در محل بالاسری خود بررسی کنید تا ببینید کدامیک از بهترین ها برای شما و گروه شما مناسب است.

اسکیپ روم خود را بنویسید
چگونه کار می کند
شما در یک اتاق با گروه کوچکی از مردم قفل می شوید. شما 60 دقیقه برای جستجو در اتاق، پیدا کردن سرنخ، حل پازل و خارج شدن در زمان. شما باید از منطق، خلاقیت و کار گروهی برای فرار استفاده کنید.

اتاق فرار چیست؟
بازی های بازی فرار از زندگی واقعی نوعی بازی ماجراجویی فیزیکی است که در آن افراد به یک سناریو می روند که در آن آنها باید از عناصر اتاق برای حل یک سری از پازل ها، پیدا کردن سرنخ ها و تکمیل هدف در یک محدودیت زمانی تعیین شده استفاده کنند.

چرا به دام افتاده ای فرار اتاق؟
تجربه کاملا مبهم
خلاقانه و پیشرفته از نظر پازل
طراحی مجموعه ای پیچیده
اتاق های خصوصی
خانواده متعلق به

-----------------------

 سایت ها فارسی اتاق فرار

رامبد جوان در اتاق فرار

بازیِ اتاق فرار زندان چیست؟

اتاق فرار (Escape room) یک بازیِ فیزیکی - ماجراجویی است. در این بازی، تیم‌ها در قالب گروه‌های 3 تا 5 نفره تشکیل شده و داخل اتاق فرار می شوند. در، پشت سر آنها قفل شده و بازیکنان می بایست با پیدا کردن سرنخ‌ها، حل کردن معمّاها، از سر گذراندن چالش‌هایی که برای آنان طراحی شده و در قالب کار گروهی ظرف مدت 60 دقیقه راه خروج از اتاق فرار را پیدا کرده و از آن خارج شوند. برای حل کردن معماهایی که در حین بازیِ اتاق فرار با آن‌ها مواجه میشوید، نیاز نیست خیلی باهوش یا قوی باشید و یا حتی تحصیلات عالیه داشته باشید، فقط کافیست کمی خلّاقیت داشته باشید، استدلال کنید و از همه مهمتر در کار گروهی موفق عمل کنید.

ترکیب معمّاهای منطقی، کار تیمی و رمزآلود بودن فضایِ این بازی، باعث شده تا اتاق فرار به عنوان یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های خانوادگی و دوستانه به شمار بیاید. در دنیا بیش از 3500 اتاق فرار با سناریوهای مختلف وجود دارد به طوری که اکثر کشورها میتوان این تفریح هیجان‌انگیز را یافت و این گستردگی، اتاق فرار را به پرطرفدارترین بازی واقعی(real) در دنیا تبدیل کرده.

مجموعه اتاق فرار انیگما متشکل از تیمی خلاق، توانمند و حرفه‌ای، تلاش نموده است تا با رعایت استانداردهای بین المللی چه به جهت طراحی پلان بازی و چه به جهت طراحی داخلی و فضاها، ساعتی خوش را برای شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند.

راه خروج از اتاق فرار!

همه چیز به شکلی طراحی شده است که شما را با یک چالش واقعی روبرو کند! اتاق پر از سرنخهای پنهان و زمان محدود است و از اینکه چند معمّای دیگر تا رسیدن به انتهای بازی پیش رو دارید بی اطلاع هستید، پس باید محیط را به دقت بررسی کرده و زمان باقیمانده را هوشمندانه جیره بندی کنید! خوشبختانه بازی اتاق فرار یک بازی تیمی است، و این یعنی قرار نیست در طول این مسیر تنها باشید. به خاطر داشته باشید که موفقیت نهایی در اتاق فرار فقط با کار گروهی و همفکری اعضای تیم بدست می آید. نقش افراد داخل اتاق، خیلی زود بر اساس مهارت ها و خصوصیات فردی مشخص می شود. روال معمول اتاق فرار به این صورت است که جواب هر معمّا احتمالاً شما را با معمّای جدیدی مواجه می کند و شاید لازم باشد در هر مرحله از بازی به سرنخ ها و وسایلی که در مراحل قبلی پیدا کرده‌اید رجوع کنید. باید این قابلیت را داشته باشید که برای معمّاهای منطقی و عددی، راه حل‌های منطقی، و برای معمّاهای جدید و عجیب، راه‌حل‌های خلّاقانه کشف کنید! لازم است رقیب خود را هم بشناسید، رقیب اصلی شما "زمان" است! اما از همه این ها که بگذریم، راه خروج از اتاق فرار ، چیزی جز انگیزه و تلاش تک تک اعضای تیم برای برنده بودن نیست!

بازی فرار از اتاق چیست؟

فرار از اتاق(Escape Room) یک بازی فیزیکی - ماجراجویی است.در این بازی تیم ها در قالب گروههای 3 تا 5 نفره تشکیل شده و داخل اتاق می شوند.در پشت سر آنها قفل شده و بازیکنان می بایست با پیدا کردن سرنخها،حل کردن معماها،از سر گذراندن چالشهایی که برای آنان طراحی شده و در قالب کار گروهی ظرف مدت 60 دقیقه راه خروج را پیدا کرده و از اتاق خارج شوند. برای حل کردن معماها نیاز نیست خیلی باهوش باشید،خیلی قوی باشید یا حتی تحصیلات عالیه داشته باشید.فقط کافیست کمی خلاقیت داشته باشید،استدلال کنید و از همه مهمتر در کار گروهی موفق باشید. بازی فرار از اتاق هم اکنون پرطرفدارترین بازی واقعی(real) در دنیاست. مجموعه اتاق فرار انیگما متشکل از تیمی خلاق،توانمند و حرفه ای، تلاش نموده است تا با رعایت استانداردهای بین المللی چه به جهت طراحی پلان بازی و چه به جهت طراحی داخلی و فضاها،ساعتی خوش را برای شما، دوستان و خانواده تان رقم بزند.

تاریخچه ماشین انیگما

در فاصله بین جنگ جهانی اول و دوم، بسیاری از نهادهای تجاری مستقر در کشورهای مختلف به فعالیت گسترده در سطح جهانی روی آوردند. ورود به عرصه جهانی، مستلزم آن بود که این شرکت ها اطلاعات مهم و سری خود را از دسترس رقبا محفوظ نگه دارند. یک بار دیگر، نیازی بزرگ و همگانی در تاریخ تمدن انسان ها موجب شد تا مخترعان و نوابغ به فکر ابداع یک راه حل باشند. راه حل ارائه شده، دستگاه گردان یا Rotor Machine بود! دستگاهی برقی-مکانیکی که وظیفه رمزگذاری و رمزگشایی پیغام های مخفی را به عهده داشت. یکی از شناخته شده ترین این دستگاه ها، "ماشین انیگما" بود. انیگما حاصل زحمات یک مهندس و مخترع آلمانی به نام آرتور شربیوس بود که در سال 1918، درست در پایان جنگ جهانی اول آن را به ثبت رساند، و چند سال بعد نسخه بهبود یافته دستگاهش را برای استفاده تجاری به بازار عرضه کرد! اما به فاصله ای کوتاه، ارتش آلمان متوجه قابلیت های ارزشمند این دستگاه و پتانسیل آن برای کاربردهای نظامی شد. در نتیجه، نسخه های پیشرفته تر (پیچیده تر) ماشین انیگما، به طور اختصاصی برای مقاصد نظامی (مخابره پیام های فوق محرمانه نظامی به صورت رمزگذاری شده) ساخته شد. با وقوع جنگ جهانی دوم، ماشین انیگما (که از زمان اختراع تا آن موقع به سطح بسیار پیچیده تری ارتقا یافته بود) در عمل حکم یک سلاح سرد استراتژیک را برای ارتش آلمان نازی داشت. وسیله ای که اگر خیلی زود با آن مقابله نمی شد، به طور قطع می توانست برای آلمان و متحدین آن برتری به همراه بیاورد. این مسأله باعث شد تا سازمان اطلاعاتی بریتانیا، تیمی متشکل از 3 ریاضیدان نخبه لهستانی و یک ریاضیدان انگلیسی به نام آلن تورینگ را در مقری فوق سری گرد هم بیاورد تا طلسم انیگما یک بار برای همیشه شکسته شود! تلاش های این گروه نهایتاً منجر به آشکار شدن تمام پیام های سری متحدین برای متفقین شد و روند جنگ را به کلی تغییر داد. واژه "انیگما" در زبان انگلیسی به معنای معما است، اما تورینگ و تیمش ثابت کردند که با هماهنگی و اراده و تلاش، هیچ معمایی بی پاسخ نخواهد ماند!

اتاق فرار در تهران

ایده بازی

اگه از حل معما و ماجراجویی لذت می برید، این بازی رو از دست ندهید. یک ساعت از موبایل و تبلت فاصله بگیرید و درگیرِ یک سناریو جذاب شوید! با بسته شدنِ در میگید: حالا چه طوری بیام بیرون؟ به نظر ساده میاد ولی اینجور نیست! کلی نقشه و معما که شما رو میبره به عمقِ یه داستان واقعی.

نحوه انجام بازی

شما به همراه دوستانتون وارد یه اتاق میشید که تم و داستان مشخصی داره! شما باید معمای مربوط به بازی رو حل کنید و نهایتا بتونید در زمان محدود (حدودا ۱ ساعت) از اتاق خارج بشید! هرگاه بیش از حد در معمایی گیر کردین مدیر بازی به شما کمک می‌کنه. در حل معماها اصلا نیازی به فشار و زور نیست!

تیم شما

این بازی هر کسی رو که از حل معما و ماجراجویی لذت می بره، سر حال میاره. به تنهایی هیچ شانسی ندارید: با دوستان یا خانواده، باید یک تیم تشکیل بدید! قراره همه ی حواستون به چالش کشیده بشه. هر چی بیشتر با هم هماهنگ باشید سریع تر پیش میرین . از پسش بر میاین؟ خواهیم دید.

تم بازی

بازی‌های ما تم‌های مختلقی داره....پلیسی و جنایی تا دلهره‌آور! که همه جور سلیقه ای رو راضی می کنه. تیم ما به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران تاکنون بیش از 14 سناریو مختلف را در 7 استان کشور اجرا کرده است.

جشنواره زمستانی اسکیپ روم شهر تهران

  • اتاق فرار قرنطینه ، شنبه تا چهارشنبه (به غیر از روزهای تعطیل رسمی) سانس های ۱۵ و ۱۷ ، بیست و پنج درصد تخفیفات
  • اتاق فرار زندان همه روزه هفته از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ شب

اتاق فرار نجات شهر، شنبه تا چهارشنبه (به غیر از روزهای تعطیل رسمی) سانس های ۱۲ و ۱۴و ۱۶ ، بیست و پنج درصد تخفیف

اتاق فرار طهران ۱۳۴۶ ، شنبه تا چهارشنبه (به غیر از روزهای تعطیل رسمی)، سانس های ۱۳ و۱۵ و۱۷ ، بیست و پنج درصد تخفیف

 اتق فرار تابوت، شنبه تا چهارشنبه (به غیر از روزهای تعطیل رسمی)، سانس های ۱۳ و۱۵، بیست درصد تخفیف

اتاق فرار احضار، شنبه تا چهارشنبه (به غیر از روزهای تعطیل رسمی)، سانس های ۱۳ و ۱۵، بیست درصد تخفیف

اتاق فرار شام آخر، شنبه تا چهارشنبه (به غیر از روزهای تعطیل رسمی)، سانس های ۱۳ و ۱۵، بیست درصد تخفیف

اتاق فرار سرقت، شنبه تا چهارشنبه (به غیر از روزهای تعطیل رسمی)، سانس های ۱۴و ۱۶، بیست و پنج درصد تخفیف


جهت اطلاعات بیشتر در مورد شرکت در رویداد اتاق فرار و ایونت اتاق فرار برای شرکت ها و مدارس و افراد عمومی حتما با شماره ۰۲۱۲۶۷۶۴۶۹۸ تماس حاصل فرمایید