ورزش گروهی | فواید ورزش گروهی | برگزاری ورزش های تیمی

  • نویسنده : امیر
  • دو شنبه 24 تیر 1398
  • 5 کامنت

ورزش گروهی و رویداد های جذاب گروهی

ورزش گروهی


 ورزش گروهی چیست؟

ورزش گروهی یا ورزش تیمی همونی که این روزا بیشتر از هرچیزی بهش نیاز داریم.

بی شک خیلی از ماها وقتی حرف از ورزش های گروهی میاد یاد زمان مدرسه میفتیم که گروهی فوتبال بازی میکردیم،میدویدیم یا اگر مدرسمون یه ذره امکانات بیشتری داشت یا به قول امروزیا لاکچری تر بود یه سبد بسکتبال و میز پپینگ پنگم داشت و میشد بازی کرد،اونم به شرطی که توپ بسکتبالی وجود داشت! تا اون جایی هم که یادم میاد راکت های پینگ پنگ هامونم رویه نداشت یا گاز زده بود.البته من یه راکت پینگ پنگ داشتم که خودم درست کرده بودم،با کمون اره!!! و تخته های سه لایه که از سرگرمی های هم نسل های ما بود تو دوران بچگی،به جای روکش هاش هم از فوم استفاده میکردم.


ورزش تیمی


خب اما از بحث اصلی دور نشیم.

ورزش گروهی که از ورزش های جدید ایران محسوب میشه خیلی فراتر از چیزهایی هست که تو دوران مدرسه تجربش کردیم

بازی های که افراد با گرد هم آمدن کنار هم میتونن در هر فضایی به انجام آن ها بپردازند.

گاها آدم هایی که همدیگر و نمیشناسن و شاید از هم دور باشن اما هدف نزدیکی دارن و علاقه زیادی به سلامت موندن و ارتباط با آدم های جدید دارند تا در کنار هم همدیگه رو برای ورزش کردن،برای داشتن یک سبک زندگی سالم تشویق کنن.و این یکی از مزیت های ورزش گروهی هستش.

معمولا ما عادت زیادی به تصمیم گرفتن و اقدام نکردن داریم حالا کافیه که بعد از تصمیم گیری تو فضایی قرار بگیریم که به ما بدون هیچ چشم داشت و منفعت شخصی کمک میکنن تا پای تصمیم خوبی که گرفتیم وایسیم و مارو در سختی های این مسیر کمک میکنن و مسیر و آسونتر.

البته ورزش های گروهی زیادی وجود داره که باید در فضاهای مخصوص به خودش برگزار بشه اما ما اینجا تصمیم به معرفی برخی ورزش های داریم که در هر ساعت و هر مکانی میشه به صورت گروهی انجامش داشت.


دوی گروهی


بازی های ورزش گروهی میتونه شامل ورزش های زیر باشه:

دوی گروهی

دوی گروهی بیرون شهری

تور دوچرخه سواری

ایروبیک

ورزش های زمستانی

پیاده روی شبانه

پیاده روی کودکان

دوچرخه سواری کودکان

دوی گروهی آقایان

دوی گروهی بانوان

ورزش تابستانی

پیاده روی آقایان

پیاده روی بانوان

و...

* تذکر: ورزش ها هم به صورت تفکیک جنسیتی و هم به صورت مختلط قابل برگزاری هست.

اگر موافق باشید بریم سراغ فواید ورزش های گروهی

فواید ورزش گروهی

ورزش گروهی فواید زیادی داره که ما اینجا به چندتاش میپردازیم:

طبق تحقیقاتی که انجام شده ورزش‌های گروهی یکی از بیشترین و موثرترین تاثیرات مثبت را بر سلامت روح و روان افراد دارد.

شاید جالب باشه که بدونیم انجام ۳۰ دقیقه ورزش هوازی باعث بهتر شدن روحیه می‌شود و حتی ورزش‌های کوتاه مدت و شدید می‌توانند حافظه رو تقویت کرده و عملکرد آن را بهتر کند.

در کل ورزش های گروهی تیمی به شدت توصیه میشوند.مثلا اگر شما پیاده روی میکنید خب خیلی خوبه ،اما ازین به بعد تصمیم بگیرید با گروهی از آدم ها این کارو انجام بدین تا انرژی بیشتری هم دریافت کنید.


فواید ورزش گروهی


ایجاد حس مسولیت پذیری و تعهد

همونطوری که در بالاتر هم اشاره داشتیم زمانی که شما در گروهی از افراد مثبت و هدفمند قرار میگیرین نا خودآگاه شبیه آنها میشوید و رفتار میکنید.

یاد جمله معروف از جیم ران بزرگ افتادم که از اساتید و بنیان گذاران آموزش های موفقیت دنیا بوده که میگفت شما و طرز فکر شما شبیه طرز فکر 5 نفر نزدیک به شماست.

خب طبق این تعریف اگر 5 نفر اطراف ما آدم های مثبت ورزشکار ثروتمند باشند،ما نیز همانطور هستیم.

پس یکی از مزیت های ورزش گروهی این است که ما را در محیط مناسبی قرار میدهد و ما هم میتونیم به افراد کمک کنیم و هم کمک بگیریم و متعهدانه برای سلامتی خودمان تلاش کنیم.

خب طبیعی است که این حضور در جمع میتونه باعث افزایش ارتباطات حتی بعضا کاری ،ایجاد دوستی های خوب و ماندگار، و افزایش روابط عمومی ما شود.

مطمئنا اگر بگوییم افرادی که ورزش میکنند از اعتماد به نفس بیشتری هم برخوردار هستند پر بیره نگفته ایم...!

از مزیت ها و فواید ورزش های گروهی همین بس؟یا باز هم بگیم؟


دوچرخه سواری گروهی


تجربیات و پیشنهادات ما در ورزش گروهی ؟

شما فرض کنید یک روز را اختصاص دادین به ورزش و تفریح گروهی در آن روز قطعا انرژی بسیار فوق العاده ای خواهید زیرا ورزش همیشه باعث نشاط و انرژی بسیار می شود به خصوص زمانی که به صورت گروهی و با یک جمع ورزشکار انجام شود و از دیگر مزایای آن پیدا کردن دوستانی بسیار خوب و موفق و پرانرژی در این جمع ها یک موضوع بسیار ساده است ، ما به یک اصل ایمان داریم که قشر ورزشی از همه لحاظ کمی سالم تر از بقیه اقشار جامعه می باشد و به دلیل معجزه ورزش می باشد ، گاهی اوقات آدم ها حس و حال هیچی را دیگه ندارند و یه جورایی بی انگیزه شده اند که برای همه‌ی ما پیش امده است این موضوع و یا انگیزه ای حتی برای شروع کار خودمون هم نداریم و مسائل دیگر... ما پیشنهاد میکنیم اگر این شرایط را دارید حتما در این طور ورزش های گروهی شرکت کنید ، دوستان  باور کنید معجززززه میکنه ، فقط یک بار به ما اعتماد کنید و از پایین همین صفحه اعلام حضور کنید


ورزش گروهی تاثیر به سزایی روی تصمیم گیری ها، انگیزه ما، هدفمند بودن ما و ... دارد.

ما تصمیم داریم با ساخت زیر ساخت ها و فراهم کردن شرایط ورزش های گروهی

و تورهای مختلف را برگزار کنیم.

ادامه دارد...