پدل | پدل چیست؟ | آشنایی با ورزش پدل

  • نویسنده : ورزش پدل
  • یک شنبه 16 خرداد 1400
  • 1 کامنت

پدل چیست ؟ | آشنایی با ورزش پدل

ورزش پدل تنیس


 تاریخچه پدل



چه کسی پدل را اختراع کرد؟
انریکه کورکورا ، بازرگان مکزیکی اولین دادگاه پدل را در خانه تعطیلات خود در آکاپولکو در سال 1969 ایجاد کرد - اما ریشه این ورزش فراتر از آن است.

در طول قرن نوزدهم ، مسافران کشتی های تفریحی انگلیس بازی مشابهی با راکت های تنیس انجام می دادند و در دهه 1910 ، "تنیس سکو" در واشنگتن و نیویورک محبوب شد ، و پاروها جایگزین راکت های تنیس سنتی شدند.

در طی دهه آینده ، در زمین ها تغییراتی ایجاد شد و کف چوبی و نرده های بلند اطراف برای جلوگیری از از دست دادن توپ در برف زمستان اضافه شد.

اما تنها در دهه 1960 بود که انریکه کورکورا مکزیکی اولین دادگاه به رسمیت شناخته شده را در زمینی که در آکاپولکو مالک آن بود ، راه اندازی کرد. تفاوت اصلی در این است که او زمین خود را با دیوارها و یک حصار فلزی تا چهار متر از هر طرف احاطه کرده است ، که برای جلوگیری از فرار توپ به زمین همسایه اش طراحی شده است.

او این ورزش را Paddle Corcuera نامید - و بقیه موارد تاریخ است.

چه زمانی پدل به یک ورزش بین المللی تبدیل شد؟
کارآفرین اسپانیایی ، آلفونسو دو هوهنلو ، دوست Enrique’s ، نیروی محرکه اصلی تبدیل پدل به یک ورزش بین المللی بود.

Hohenlohe هنگام بازدید از مکزیک در سال 1974 ، از این بازی جدید بسیار لذت برد به طوری که تصمیم گرفت آن را به Costa del Sol اسپانیا وارد کند ، جایی که او دو زمین پدل اولین کشور را در باشگاه ماربلا ساخت.

معرفی زمین ها آغاز محبوبیت بازی در بین اعضای این باشگاه انحصاری ، از جمله تنیسور Manolo Santana است که چهار عنوان گرند اسلم را از آن خود کرد.

به زودی ، مسابقات در امتداد Costa del Sol سازماندهی می شدند زیرا باشگاه های بیشتری زمین های خود را ایجاد می کردند.

در سال 1975 ، یک میلیونر آرژانتینی ، به نام خولیو مندیتنگویا ، پدل را در ماربلا کشف کرد و تصمیم گرفت این ورزش را به کشور خود ببرد - جایی که بسیار محبوب شد.

امروز در آرژانتین ، کشوری که دارای بیش از 10 هزار دادگاه پدل است ، بیش از دو میلیون بازیکن رسمی پد مجوز وجود دارد.

Padel همچنین امروزه در اسپانیا بسیار محبوب است. این کشور اروپایی دارای بیش از 20،000 زمین پدل است که حدوداً شش میلیون بازیکن فعال دارد. در پشت فوتبال ، این دومین ورزش محبوب این کشور است.

چه زمانی پدل به یک ورزش حرفه ای تبدیل شد؟
در سال 1991 فدراسیون بین المللی دست و پا زدن تشکیل شد و در سال 1992 اولین مسابقات جهانی در دو شهر مادرید و سویل برگزار شد.

در سال 1993 ، شورای ورزش اسپانیا پارو را به عنوان یک ورزش شناخته و اصطلاحات خود را برای تلفظ در زبان اسپانیایی به padel تغییر داد.

در سال 2005 اولین تور جهانی حرفه ای ، Padel Pro Tour ، ایجاد شد. در سال 2013 این تور به نام World Padel Tour تغییر نام یافت - یک مدار که امروزه نیز با رویدادهای برگزار شده در سراسر جهان ادامه دارد.

اولین بار کی پدل در انگلیس بازی شد؟
در سال 1992 انجمن دست و پا زدن انگلیس توسط گروهی از مهاجران پرشور انگلیس که می خواستند در مسابقات جهانی دست و پا زدن 1992 شرکت کنند ، تشکیل شد.

از آن زمان این ورزش به طور پیوسته در سراسر انگلیس رشد کرده است.

در سال 2019 LTA اعلام کرد که انگلیس پادل را در عملیات روزمره سازمان ادغام می کند.

از نوامبر 2020 ، حدود 6000 بازیکن پد فعال در سراسر انگلیس وجود دارد. در حال حاضر 82 دادگاه پدل در 45 باشگاه در انگلیس وجود دارد - تعدادی که قرار است طی سالهای آینده رشد قابل توجهی داشته باشند.

در نوامبر سال 2020 LTA به عنوان نهاد حاکم ملی برای Padel تأیید شد و به عنوان بخشی از برنامه توسعه Padel به دنبال ایجاد 400 دادگاه Padel در سراسر انگلیس تا سال 2023 است.


 قوانین بازی پدل
در پدل زدن امتیاز همان تنیس است - اما تفاوت های زیادی بین این ورزش وجود دارد. یک زمین پدل دارای دیوار است ، بنابراین می توان عکس ها را مانند کدو حلوایی از آنها پخش کرد.

همچنین ، بر خلاف تنیس ، هنگامی که یک توپ سرو می شود باید یک بار روی زمین بپرد و سپس از پایین یا در ارتفاع کمر ضربه بزند. هنگام سرویس دهی ، بازیکنان دو تلاش برای ضربه زدن به محوطه حریف دارند.

بازیکنان همچنین می توانند در هنگام رالی توپ را شلیک کنند ، اما اگر توپ به طور مستقیم به دیوار برخورد کند ، توپ "خارج" تعیین می شود. در پادل ، بازیکنان می توانند توپ را از دیواره سمت زمین خود برگردانند - شبیه کدو حلوایی.

مانند تنیس ، یک ست زمانی برنده می شود که یک تیم در شش بازی پیروز شود و حداقل دو بازی با هم اختلاف داشته باشد - درصورت عدم تعیین مجموعه توسط تای استراحت. مسابقات بهترین سه ست است.

زمین های Padel برای چهار بازیکن طراحی شده اند و تقریباً 25٪ از اندازه زمین تنیس کوچکتر هستند. سرعت بازی ، همراه با اندازه کوچکتر یک زمین پدل ، بازی تک نفره را دشوار می کند و بیشتر مسابقات padel دارای دو جفت بازیکن است.

بعضی از زمین های پدل مخصوصاً برای یک نفره طراحی شده اند ، اما حدود 90٪ از کل دادگاه های پدل در دنیا دو برابر هستند. در سطح حرفه ای فقط دوبار در تور جهانی پدل برگزار می شود ، رقابت برتر برای بازیکنان نخبه.

در اینجا درباره قوانین پدل اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چگونه پدل بازی کنیم - همه چیزهایی که باید بدانید
پادل اینجاست تا بماند! ورزش راکت جهان را طوفانی می کند ، اما ریشه آن مورد اختلاف است. برخی معتقدند که پدل از اوایل دهه 1920 به عنوان یک سرگرمی در کشتی های تفریحی انگلیس آغاز شد ، در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که ریشه آن از اسپانیا و آمریکای لاتین است. از هر طریقی که بود ، فقط در سال 1974 پدل به عنوان ورزشی ظاهر شد که طبق قوانینی که امروزه اعمال می شود بازی می کند. در سالهای اخیر ، اروپا شاهد انفجار این ورزش بوده است. در سوئد ، پدل سریع ترین ورزش را دارد و مراکز پدل در هر شهر ظاهر می شود. اما با وجود این ، بیشتر مردم با هنر پدل آشنا نیستند. ما به شما نشان می دهیم که چگونه پدل بازی کنید ، آنچه نیاز دارید و چه قوانینی اعمال می شود.

محدوده کامل پدیل STIGA را مشاهده کنید.

چگونه پدل بازی می کنید؟

پادل (یا تنیس پدل) ورزشی راکت است که به بهترین وجه می توان آن را تلاقی تنیس و اسکواش توصیف کرد. این یک ورزش سریع و اجتماعی است که یادگیری آن آسان است و برای همه سنین مناسب است. مزیت بزرگ پدل (و احتمالاً دلیل محبوبیت این ورزش) این است که این ورزش برای تمام سنین و سطوح مناسب است ، زیرا به قدرت و توانایی خدمت بستگی ندارد. Padel بیش از قدرت ، بیشتر در مورد استراتژی و همکاری بین شما و شریک زندگی شما است.

پادل معمولاً در دونفره بازی می شود. درست مانند تنیس ، پدل در زمینی بازی می شود که با تور تقسیم می شود ، با این تفاوت که در پدل ، بازیکن همچنین مانند کدو حلوایی از دیوارها نیز استفاده می کند. زمین معمولی پدل 10 20 20 متر است و توسط دیوارها احاطه شده است. در این نوع زمین بازی ها همیشه به صورت دونفره انجام می شود. همچنین می توان پدل را در زمینهای باریکتر (6 20 20 متر) در تک نفره بازی کرد.

یک شریک ، دو راکت پدلی و یک توپ

Padel یک ورزش ساده است که به لوازم جانبی متعددی نیاز ندارد. اصولاً به یک شریک ، دو راکت و یک توپ احتیاج دارد. راکت پدلی از ماده کامپوزیتی ساخته شده و سطح بازی در سوراخ های کوچک پوشانده شده است. در نتیجه ، سکته های مغزی از قدرت و پویایی کمتری برخوردار هستند. راکت های پدل به سه شکل مختلف هستند: گرد ، قطره ای و الماسی شکل. از آنجا که بهترین کنترل را فراهم می کند ، راکت پد گرد مناسب ترین گزینه برای اکثر بازیکنان ، از سطح مبتدی تا مسابقه در نظر گرفته می شود. راکت گرد معمولاً راکت کنترل نامیده می شود. توپی که برای بازی پدل استفاده می شود شبیه به توپ تنیس است که فقط کمی نرم تر است.

بیشتر بخوانید درباره راکت های پدلی STIGA.

پادل حکومت می کند

تا حد زیادی ، قوانین پدال همانند تنیس است ، با این تفاوت که در پدل ، شما با تکان دادن توپ روی زمین و زیر ارتفاع مفصل ، خدمت می کنید. علاوه بر این ، قوانین خاصی در مورد دیوارها اعمال می شود. یک مسابقه پدل اغلب از بین سه یا پنج ست بهترین مسابقه است که یک ست اولین تیمی است که در 6 بازی پیروز شده است. در پادل ، اگر امتیاز بگیرید

توپ در سمت حریف دو بار روی زمین می پرد
حریف توپ را به تور می زند
حریف توپ را در خارج از منطقه بازی ، یعنی خارج از قفس یا به یکی از دیوارهای شما می زند
 حریف توپ را به شبکه خود می زند
حریف با توپ برخورد می کند.